.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنایع دستی از حالت تزئینی خارج شود
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران با تاکید براینکه صنایع دستی باید ازحالت تزئینی خارج شود، گفت: صنایع دستی باید کاربردی شود.

به گزارش شمال نیوز، حسین ایزدی صبح یکشنبه در مراسم تقدیر از فعالان و نمونه‌های صنایع دستی استان بابیان اینکه صنایع دستی باید به تولید دانش بنیان توجه کند، افزود: صنایع دستی باید از حالت تزئینی خارج شود و به عنوان اصل صنایع فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: صنایع دستی بیانگر هویت اصیل غنی مازندرانی است و می‌تواند در کنار صنایع کشاورزی تکمیل کننده و مکمل باشد و با طراحی، ابتکار و خلاقیت، هنرمندان توانستند مقام ممتاز را در رقابت‌های بین المللی کسب کنند.

مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: باید در صنایع دستی استان تحولی ایجاد کنیم تا به اهداف فراروی دست یابیم.

وی برگزاری جشنواره‌ها و شرکت در عرصه‌های ملی و بین المللی را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: صنایع دستی براساس مواد اولیه در عرصه‌های دشت، جنگل و کوهستان فعال است.

سرپرست میراث فرهنگی با اشاره به بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی، گفت: رشته‌هایی ایجاد شده که از کارهای صنایع دستی الگو گرفته است و تلاش ما این است که ثبت رشته‌ها و روستاها را در حوزه پیگیری کنیم./مهر

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.4 seconds.